Analisis Keamanan Kebersihan Kesehatan Karyawan terhadap Tingkat Kepuasan Konsumen

  • Richard Novrian Universitas Sahid Jakarta

Abstract

In the world of tourism is growing rapidly, this is what makes hotels in Jakarta make changes to attract consumers who will travel between companies. The problem that will be discussed in this thesis is how consumer satisfaction at Café Sirih Jakarta and how the influence of cleanliness and safety on consumer satisfaction at Millennium Sirih Hotel Jakarta. And the research methodology used is simple linear regression. The purpose of the results of this study is to determine the effect of hygiene and safety quality variables on consumer satisfaction, a T test was carried out.The conclusion of this study is cleanliness and safety and consumer satisfaction at Café Sirih at the millennium betel hotel Jakarta there remains the lowest dimension that needs to be improved and considered by the owner of the millennium betel hotel Jakarta and the advice from this study is on cleanliness and safety in a betel café must need to be improved again and needs to be arranged.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alyani, L. (2021). Pengaruh Jumlah Kunjungan, Lama Tinggal dan Belanja Wisatawan terhadap Pendapatan Asli Daerah Sektor Pariwisata Di Provinsi Daerah Khusus Ibukota Jakarta. Jurnal Syntax Transformation, 2(2). https://doi.org/10.46799/jst.v2i2.222

Angga Prihastini, K., Gusti Agung Haryawan, I., Studi Kesehatan dan Keselamatan Kerja, P., & Ilmu-Ilmu Kesehatan, F. (2020). Implementasi Kesehatan Dan Keselamatan Kerja Lingkungan Kerja Pada Masa Pandemi Covid-19 Di Kedai Kopi Xx. Bali Health Journal, 3(COVID 19), 2449–2599.

Arizona, K., Abidin, Z., & Rumansyah. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Terhadap Ekonomi Indonesia. In Jurnal Ilmiah Profesi Pendidikan (Vol. 5, Issue 1).

BPS-Statistics Indonesia. (2021). Statistik Indonesia 2021 (Statistical Yearbook of Indonesia 2021). Badan Pusat Statistik, 1101001.

Diayudha, L. (2020). Industri Perhotelan Di Indonesia Pada Masa Pandemi Covid-19: Analisis Deskriptif. Journal FAME: Journal Food and Beverage, Product and Services, Accomodation Industry, Entertainment Services, 3(1). https://doi.org/10.30813/fame.v3i1.2166

Fietra, U. H. R., Mulyani, E., & Lusiana. (2014). Perencanaan Sistem Keselamatan Dan Kesehatan Kerja (K3) Pada Proyek Pembangunan Perluasan Hotel Mercure 8 Lantai Kota Pontianak. JeLAST: Jurnal PWK, Laut, Sipil, Tambang, 2(2), 1–13.

Kusuma, C. S. D. (2019). MICE- MASA DEPAN BISNIS PARIWISATA INDONESIA. EFISIENSI - KAJIAN ILMU ADMINISTRASI, 16(2). https://doi.org/10.21831/efisiensi.v16i2.27420

Masjuli, Taufani, A., & Kasim, A. A. (2019). Sistem Manajemen Keselamatan dan Kesehatan Kerja. Badan Standardisasi Nasional, 2(2), 3.

Musthofa, B. M., & Anwar, M. R. I. (2021). Strategi Promosi Luar Negeri Pariwisata Jakarta Sebelum Dan Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Sosial Humaniora Terapan, 3(2).

Napitupulu, M., Napitupulu, N. F., & Haslinah. (2021). Peningkatan Pengetahuan Personal Hygiene dengan Metode Penyuluhan Kesehatan pada Anak Asrama Panti Asuhan Ujunggurap Padangsidimpuan. Jurnal Pengabdian Masyarakat Aufa (JPMA), 3(3), 157–162.

Ningsih, R. (2014). Penyuluhan hygiene sanitasi makanan dan minuman, serta kualitas makanan yang dijajakan pedagang di lingkungan SDN Kota Samarinda. Jurnal Kesehatan Masyarakat, 10(1), 64--72.

Nurlan, F. (2019). Metodologi Penelitian Kuantitatif. CV. Pilar Nusantara.

Rachmawati, A., & Alhazami, L. (2022). Strategi Pemulihan Ekonomi Pada Bidang Pariwisata di Era New Normal DKI Jakarta. Jurnal Bisnisman: Riset Bisnis Dan Manajemen, 4(1).

Rachmawati, D. (2019). Welcoming gen Z in job world ( Selamat datang generasi Z di dunia kerja). Proceeding Indonesia Career Center Network, IV.

Rahma, A. A. (2020). Potensi Sumber Daya Alam dalam Mengembangkan Sektor Pariwisata Di Indonesia. Jurnal Nasional Pariwisata, 12(1). https://doi.org/10.22146/jnp.52178

Soehardi, S., Permatasari, D. A., & Sihite, J. (2020). Pengaruh Pandemik Covid-19 Terhadap Pendapatan Tempat Wisata dan Kinerja Karyawan Pariwisata di Jakarta. Jurnal Kajian Ilmiah, 1(1). https://doi.org/10.31599/jki.v1i1.216

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (1st ed.). Penerbit Alfabeta.

Suharni, am, Edi Hargono, I. H., & Togi Nainggolan, I. H. (2017). Analisis Penerapan Keselamatan Dan Kesehatan Kerja (K3) Proyek Pembangungan Whiz Prime Hotel Kota Malang.

Wedhana, I. W. G. S. (2022). Penerapan Cleanliness, Health, Safety & Environmental Sustainability (Chse) Di Sumampan Restoran the Wakanda Resort a Pramana Experience. Jurnal Mahasiswa Pariwisata Dan Bisnis, 1(3), 441–451.

Yulianto, et al. (2020). Hygiene,Sanitasi Dan K3. News.Ge, https://news.ge/anakliis-porti-aris-qveynis-momava.

Published
2023-08-09
How to Cite
Novrian, R. (2023). Analisis Keamanan Kebersihan Kesehatan Karyawan terhadap Tingkat Kepuasan Konsumen. Jurnal Pendidikan Dan Kewirausahaan, 11(3), 1057 - 1068. https://doi.org/10.47668/pkwu.v11i3.952
Section
Articles