Analisis Citra Merek, Kualitas Produk dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen (Survey Pengunjung Kopi Dari Hati Marisa)

  • Fauzia Rukmana Poha Universitas Gorontalo, Indonesia
  • Deby Rita Karundeng Universitas Gorontalo, Indonesia
  • Moh Afan Suyanto Universitas Gorontalo, Indonesia
Keywords: Brand Image, Product Quality, Service Quality on Consumer Satisfaction

Abstract

Fauzia Rukmana Poha, 2021. "Brand Image Analysis, Product Quality, Service Quality on customer satisfaction (study on visitors to the Coffee Shop Kopi Dari Hati Marisa)". (Under the guidance of Deby Rita Karundeng as chairman of the supervisory committee and Moh. Afan Suyanto as a member of the supervisor). This study aims to determine the effect of "Brand Image Analysis, Product Quality and Service Quality on consumer satisfaction (study on visitors to Coffee Shop Kopi Dari Hati Marisa)". The data used in this study is primary data sourced from filling out questionnaires. The sample of this study amounted to 70 respondents. The analytical technique used to answer the research problem and test the hypothesis is multiple linear regression analysis. The data is processed using the StatisticalProdct Service Solution (SPSS) application. The results of this study are (1) There is a positive and significant effect of brand image on consumer satisfaction (study on visitors to the Coffee Shop Kopi Dari Hati Marisa)”, (2) There is a positive and significant effect of product quality on consumer satisfaction (study on visitors to Coffee Shop Coffee From the Heart of Marisa)", (3) There is a positive but not significant effect on the quality of service on consumer satisfaction (study on visitors to the Coffee Shop Kopi Dari Hati Marisa)".

Downloads

Download data is not yet available.

References

Asina, S. R. (2018). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadadp Kepuasan Konsumen Pada Waroeng Steak & Shake Melati Pekanbaru. Jom Fisip, 5(1), 1–11.

Firmansyah, A. M., & Mochklas, M. (2018). Analisa Strategi Produk, Harga, Promosi Dan Tempat Terhadap Kepuasan Pelanggan Warung Giras Di Surabaya. Eksekutif, 15(1), 281–295.

Ghassani, M. T., & Suryoko, S. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Minat Beli Ulang Bandeng Juwana Vaccum Melalui Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Pelanggan Pt. Bandeng Juwana Elrina Semarang). Journal Of Social And Political Science, 6(4), 1–8. Https://Ejournal3.Undip.Ac.Id/Index.Php/Jiab/Article/View/17842

Hartanto, A., & Octavian, Jony. (2012). Pengaruh Display , Kepercayaan Merek, Keakraban Merek , Persepsi Harga Terhadap Intensi Pembelian Dan Pembelian Tak Terencana. Proceeding For Cal Paper Pekan Ilmiah Dosen Feb-Uksw, 261–282.

Hermanto, & Saputra, R. (2019). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Minat Beli Konsumen Smartphone Xiaomi (Studi Kasus Di Jakarta Barat). Manajemen Bisnis, 15(1), 1–11.

M, M. A., Karundeng, D. R., Suyanto, M. A., Ekonomi, F., & Gorontalo, U. (2021). Pengaruh Bauran Promosi , Harga , Display Produk Dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Apotek Anugerah Farma Di Kota Gorontalo. 3(1), 77–90.

Mufarokhah, N. (2016). Pengaruh Display Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Toko Rahayu Gresik. Ekonomi Dan Kewirausahaan, 1(1), 25–36.

Nainggolan, N. P. (2018). Analisis Pengaruh Merek, Potongan Harga Dan Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Pt. Ramayana Lestari Sentosa Tbk Di Kota Batam. Akuntansi Barelang, 3(1), 84–95.

Pane, N. D. (2018). Analisis Pengaruh Bauran Pemasaran Jasa Terhadap Keputusan Pembelian Teh Botol Sosro (Studi Kasus Konsumen Alfamart Cabang Ayahanda). Manajemen Tools, 9(1), 13–25.

Paramitha, Y. (2011). Pengaruh Potongan Harga, Citra Toko, Dan Pengaruh Sosial Terhadap Niat Pembelian Produk Sepatu Buccheri Di Surabaya. Pengaruh Potongan Harga, Citra Toko, Dan Pengaruh Sosial Terhadap Niat Pembelian Produk Sepatu Buccheri Di Surabaya, 44(8), 1689–1699. Http://Www.Statsghana.Gov.Gh/Docfiles/Glss6/Glss6_Main Report.Pdf%0ahttps://Resources.Saylor.Org/Wwwresources/Archived/Site/Wp-Content/Uploads/2015/07/Envs203-7.3.1-Shawnmackenzie-Abriefhistoryofagricultureandfoodproduction-Ccbyncsa.Pdf

Priangani, A. (2013). Memperkuat Manajemen Pemasaran Dalam Konteks Persaingan Global. Jurnal Kebangsaan, 2(4), 1–9.

Rakhman, A., & Rahayu, M. S. T. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Variasi Audio Mobil Di Subur Audioworkshop Purwokerto. Manajemen Dan Bisnis Media Ekonomi, Xvii(1), 33–41.

Saidani, B. (2012). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Minat Beli Pada Ranch Market. Riset Manajemen Sains Indonesia, 3(1), 1–22.

Savitri, I. A. P. D., & Wardana, I. M. (2018). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Dan Niat Beli Ulang. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 7(10), 5748. Https://Doi.Org/10.24843/Ejmunud.2018.V07.I10.P19

Sihabudin. (2015). Pengaruh Kualitas Produk Dan Promosi Terhadap Citra Merek Handphone Samsung (Survey Karyawan Bagian Pulley Machine Pt Fcc Indonesia). Manajemen Dan Bisnis, 1(1), 17–36.

Suckling, D. M., Baker, G., Salehi, L., Woods, B., Foster, S. P., Paul, V. L., Slater, R., Warren, A., Denholm, I., Field, L. M., Williamson, M. S., Çelik, A., Yaman, H., Turan, S., Kara, A., Kara, F., Zhu, B., Qu, X., Tao, Y., … Proctor, S. P. (2009). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Barista Terhadap Kepuasan Konsumen Kedai Kopi Espresso Bar Solo Tahun 2008. Journal Of Agricultural And Food Chemistry, 54(1), 1–100. Http://Dx.Doi.Org/10.1007/S11270-016-3076-8%0ahttp://Dx.Doi.Org/10.1080/02772248.2015.1031668%0ahttp://Dx.Doi.Org/10.1016/J.Envpol.2016.09.073%0ahttp://Dx.Doi.Org/10.1016/J.Scitotenv.2014.09.027%0ahttp://Dx.Doi.Org/10.1016/J.Chemosphere.2009.02.022%0ahttp

Sundalangi, M., Mandey, S. L., & Jorie, R. J. (2014). Kualitas Produk, Daya Tarik Iklan, Dan Potongan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Pizza Hut Manado. Emba, 2(1), 313–324. Https://Doi.Org/10.35794/Emba.V2i1.3829

Suyanto, M. A., & Gorontalo, U. (2018). Analisis Faktor-Faktor Perilaku Pelanggan Dan Pengaruhnya. October.

Wardhana, K. W. H., & Rochmaniah, A. (2012). Pengaruh Display Product Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pt. Ace Hardware Sidoarjo. Kanal, 1(1), 16–26.

Published
2021-12-07
How to Cite
Poha, F., Karundeng, D., & Suyanto, M. (2021). Analisis Citra Merek, Kualitas Produk dan Kualitas Layanan Terhadap Kepuasan Konsumen (Survey Pengunjung Kopi Dari Hati Marisa). Jurnal Pendidikan Dan Kewirausahaan, 10(1), 86-104. https://doi.org/10.47668/pkwu.v10i1.336
Section
Articles